הפניקס הופכת שותפה בקבוצת הנדל"ן BST ורוכשת 20% ממנה

חברת הפניקס וחברת הנדל"ן בסט משתפות פעולה במסגרת רצונה של הפניקס להרחיב את תיק הנכסים שלה. הפניקס תשקיע בבסט 200 מיליון שקל תמורת 20% ממניות החברה, וכן תעמיד לה הלוואה של 275 מיליון שקל. את העסקה הובילו מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון, יחד עם מנכ"ל קבוצת בסט, אליאס טנוס, ויו"ר קבוצת בסט, רפי ביסקר.

קבוצת בסט מתמחה בייזום וביצוע של פרויקטים גדולים ומורכבים בתחום הנדל”ן, בארץ ובעולם. החברה שהוקמה לפני כ-50 שנה, הובילה לאורך השנים חלק ניכר מהפרויקטים הגדולים ביותר בישראל, והפכה לאחד מהכוחות המובילים בתחום. בין הפרויקטים הבולטים של הקבוצה ניתן למנות את מגדל TOHA, תאומי רובינשטיין, בית מנורה מבטחים, מגדלי עזריאלי טאון, האצטדיון הלאומי ע"ש סמי עופר בחיפה, קניון גינדי TLV ועוד.

לקבוצה ארבע זרועות: בסט בנייה, המתמחה בתחום הבנייה בישראל; בסט קנדה, זרוע הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בקנדה ובלונדון, המתמקדמת בעיקר ברכישות ופיתוח מסחר, ומציעה פתרונות מקיפים לבנייה, שיפוץ וניהול מרכזי מסחריים ומבני מגורים. בבעלות בסט קנדה כמה מרכזים רפואיים ומשרדים הממוקמים באונטריו.

באמצעות קשרים חזקים עם שחקנים מרכזיים בשוק המקומי, בסט מאתרת את הזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר בשוק הגלובלי; בסט ייזום, מהווה את הזרוע היזמית של הקבוצה בפעילותה ברחבי הארץ, ולאורך השנים תכננה, ביצעה ומסרה אלפי יחידות דיור בפריסה ארצית. כמו כן היא מתמחה בייזום והקמת מבני מגורים, מסחר, משרדים, מרכזים מסחריים ומלונאות. בנוסף, החברה פעילה בתחום ההתחדשות העירונית במסלולים של תמ”א 38/2 ופינוי בינוי; בילדאפ מקבוצת בסט, חברה קבלנית מובילה בתחום עבודות הגמר. לחברה ניסיון עשיר בהקמת עשרות אלפי מטרים רבועים של פרויקטי גמר בתחום ההיי טק, בנקים, פרויקטים ממשלתיים, מרכזים מסחריים, מסעדות, בתי מלון, בתי חולים ומבני תעשייה.

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס (-3.51% 3489)  אמר: "עסקה זו משקפת את האמון של הפניקס בענף הנדל"ן בכלל ובקבוצת בסט והנהלתה בפרט שהובילו את החברות בקבוצת בסט להישגים משמעותיים ולמובילות בשוק. קבוצת בסט מחזיקה בתכונות המתאימות לדרך משותפת ומוצלחת: מקצועיות, מוצר באיכות גבוהה והנהלה חזקה".

אליאס טנוס, מנכ"ל קבוצת בסט: "השותפות שיוצאת היום לדרך הינה מימוש היכולות והיתרונות של הקבוצה ומהווה מכפיל כח לקבוצת בסט. זהו שלב נוסף במימוש החזון של אבינו בדיע טנוס ז"ל, מייסד הקבוצה, לבנות כוח מוביל, משמעותי, מצטיין, איכותי ויוצא דופן בתחום הנדל”ן ואנו גאים על כך. אני מודה ליו"ר קבוצת בסט רפי ביסקר על הובלת העסקה יחד עם מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון, וכן על הבעת האמון בנו כאנשים וכחברה עסקית מהמובילות בישראל. אני בטוח ששילוב היכולות המיוחדות של הפניקס ובסט יביא להמשך הצלחה ושגשוג ולהשאת ערך לשותפים. החבירה להפניקס שהינה שותף אסטרטגי, תאפשר מימוש הזדמנויות חדשות ועליית מדרגה בפעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל".

רפי ביסקר, יו"ר קבוצת בסט: "בשנים האחרונות התפתחה החברה והרחיבה את פעילותה בתחום הייזום בארץ ובחו"ל. שמנו לנו למטרה שיחד עם שותפתנו החדשה נעמיק ונרחיב את הפעילות היזמית כך שתהווה נדבך משמעותי ביצירת הערך העתידית של הקבוצה. אני גאה להיות חלק מקבוצת בסט ולהגיע יחד איתה למעמד הזה בו שחקן משמעותי בשוק ההון, הפניקס, מביע את הערכתו לקבוצה. אין לי ספק שהחיבור בין החברות יוביל להצלחות גדולות".

את הפניקס יצגו בעסקה: משרד היעוץ הפיננסי בטא פיננס ומשרד עו"ד הרצוג, ואת קבוצת בסט יצגו בעסקה: משרד היעוץ הפיננסי גיזה זינגר אבן ומשרד עו"ד שמעונוב.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בלינקדאין

Beta Finance הינה חברת הייעוץ הפיננסי המובילה בישראל, בעלת מומחיות בעולמות התוכן של מימון פרויקטים ומימון תאגידי, המעניקה שירותים למגוון חברות בישראל ובעולם. בחברה צוות יועצים פיננסים מהמובילים בישראל בעלי ניסיון רב בענפי מימון הפרויקטים, מימון החברות, חשבונאות, כלכלה, רגולציה וייעוץ פיננסי בשווקים המקומיים והבינלאומיים.

אולי גם תתעניינו במאמרים: