שיכון ובינוי אנרגיה בונה על כביש 6 להגדלת הפעילות הסולארית שלה בישראל

שיכון ובינוי אנרגיה בונה על כביש 6 כמנוע צמיחה בפעילות הסולארית בישראל, שיביא לצמיחה של כ־50% בהספק של הפרויקטים הפוטו־וולטאים שלה ובהכנסות מהם. אך גם לאחר קפיצה זו יהיה התחום הסולארי בישראל חלק קטן לעומת תחנות הכוח הקונבנציונליות של החברה.

החברה הודיעה אתמול שזכתה במכרז לתכנון, הקמה והפעלה של מערכות סולאריות לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו־וולטאית בשילוב מערכות לאגירת חשמל בשישה מחלפים לאורך כביש האגרה. מדובר במחלפים עין תות, ניצני עוז, חורשים, בן שמן, נשרים ושורק, עם אפשרות להרחבת הפרויקט לארבעה מחלפים נוספים, בהתאם לבחינת היתכנות הנדסית וכלכלית. שיכון ובינוי אנרגיה תפעיל את המתקנים במשך 24 שנים ו־11 חודשים, וההספק שלהם עתיד לעמוד על 100–130 מגה־ואט.

שיכון ובינוי אמורה להתחיל בהקמת המתקנים ברבעון הראשון של 2025, לאחר קבלת אישור חיבור מחברת החשמל — היבט שנחשב בקרב יצרנים סולאריים רבים כגורם מעכב. אך מיקום הפרויקטים הצפוי, בסמוך לקווי חשמל קיימים, עשוי להקל בכך. העבודה תימשך חצי שנה עד שנה, ועלות ההקמה נאמדת ב־450–550 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להגדיל את הספק המתקנים הפוטו־וולטאיים של החברה בישראל ב־38%–50%, וכיום יש לה שישה מתקנים בהספק מצטבר של 263 מגה־ואט.

ההכנסות הצפויות מהפרויקט בשנת הפעלה מלאה מוערכות ב־60–70 מיליון שקל ויגדילו את ההכנסות של שיכון ובינוי אנרגיה מהתחום הפוטו־וולטאי בישראל בשיעור של 52%–45%. בשנת 2022 היו הכנסותיה מהתחום 133.8 מיליון שקל, ובינואר־ספטמבר 2023 הן עמדו על 117 מיליון שקל. ה־EBITDA (תקבולים בניכוי תפעול ותחזוקה) החזוי נאמד ב־40–50 מיליון שקל בשנה. מרבית ההספק המיוצר תימכר לצרכנים פרטיים, והיתרה למנהל המערכת.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בלינקדאין

Beta Finance הינה חברת הייעוץ הפיננסי המובילה בישראל, בעלת מומחיות בעולמות התוכן של מימון פרויקטים ומימון תאגידי, המעניקה שירותים למגוון חברות בישראל ובעולם. בחברה צוות יועצים פיננסים מהמובילים בישראל בעלי ניסיון רב בענפי מימון הפרויקטים, מימון החברות, חשבונאות, כלכלה, רגולציה וייעוץ פיננסי בשווקים המקומיים והבינלאומיים.

אולי גם תתעניינו במאמרים: