משק אנרגיה תמכור חשמל ב-500 מיליון שקל לשותפות עם סלקום

חברת משק אנרגיה (+3.72% 318)  וחברת סלקום  (+0.55% 1471) חתמו על הסכם להקמת שותפות שתיקרא סלקום אנרג'י ותהיה ספק וירטואלי של חשמל, כלומר תעסוק באספקה, שיווק ומכירה של חשמל לצרכנים ביתיים בעלי מונים חכמים ועסקיים – למעט בקיבוצים ומושבים שבהם סלקום ומשק אנרגיה יוכלו לפעול עצמאית. סלקום ומשק אנרגיה יקימו שותפות שווה ויזרימו לה הון על פי חלקן בתוכנית עסקית ל-5 שנים החל בינואר 2024.

במקביל להסכם להקמת השותפות נחתם הסכם בין משק אנרגיה לבין סלקום אנרג'י, לפיו משק אנרגיה תשייך לסלקום אנרג'י ארבעה מתקנים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל שהספקם הכולל 45 מגה-ואט וכן מתקנים בעלי יכולת אגירה של 100 מגה-ואט-שעה. משק אנרגיה, שמנוהלת על ידי אבנר ארד, מקימה בימים אלה את המתקנים בהשקעה של 250 מיליון שקל. סלקום אנרג'י תרכוש חשמל ממשק אנרגיה מארבעת מתקני הייצור ומתקן האגירה שיוקמו על ידי משק אנרגיה ב-2024. סלקום אנרג'י תרכוש את החשמל ממשק אנרגיה החל ב-2024 לתקופה של 20 שנה בסכום כולל של 500 מיליון שקל.

התשלומים יהיו צמודים חלקית למדד המחירים וחלקית לרכיב הייצור שמפורסם על ידי רשות החשמל. כחלק מההסכם נקבעו תעריפי מינימום ומקסימום לחשמל שסלקום אנרג'י תשלם. על פי התוכנית העסקית של סלקום אנרג'י, השותפות שואפת להגיע ל-270 אלף לקוחות חשמל עד סוף 2028. סלקום תאחד את הדו"חות הכספיים של שותפות סלקום אנרג'י משום שעל פי הסכם השותפים עם משק אנרגיה תהיה לה זכות למנות את היו"ר –שיהיה בעל קול מכריע בדירקטוריון ועל כן תשלוט בה.

משק אנרגיה וסלקום יתמודדו באמצעות השותפות שהקימו על שוק של 20 מיליארד שקל בשנה עם חברות משני סוגים: יצרניות של אנרגיה מתחדשת כמו דוראל שמחזיקות בזרוע של ספק וירטואלי, ובהיעדר גישה קלה למשקי הבית פונות בעיקר ללקוחות גדולים כמו מליסרון ואיי.סי.אל. הסוג השני של מתחרים הן חברות כמו אלקטרה פאוור, שממוקדת במשקי הבית אולם אינה מחזיקה בכושר ייצור עצמאי של אנרגיה פוטו-וולטאי ועל כן רוכשת את החשמל שהיא מספקת ללקוחות הקצה מחברות כמו אנרג'יקס ופריים אנרג'י. משק אנרגיה מעריכה שיהיה לה יתרון תחרותי לעומת מתחרים כמו אלקטרה פאוור, משום שבניגוד אליהם היא מחזיקה בכושר ייצור ולכן מסוגלת להציע מחיר תחרותי יותר.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בלינקדאין

Beta Finance הינה חברת הייעוץ הפיננסי המובילה בישראל, בעלת מומחיות בעולמות התוכן של מימון פרויקטים ומימון תאגידי, המעניקה שירותים למגוון חברות בישראל ובעולם. בחברה צוות יועצים פיננסים מהמובילים בישראל בעלי ניסיון רב בענפי מימון הפרויקטים, מימון החברות, חשבונאות, כלכלה, רגולציה וייעוץ פיננסי בשווקים המקומיים והבינלאומיים.

אולי גם תתעניינו במאמרים: